آموزش انگلیسی به کودکان با ایجاد انگیزه
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 391
بازدید کل : 19582
تعداد مطالب : 46
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

کلاسهای من
مطالب مرتبط با مشاوره برای ارشد و مدیریت اجرایی و آموزش زبان انگلیسی برای کودکان




بسیاری از پدرها و مادرها علاقه دارند که فرزندشان در سنین پایین یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کند. یکی از مهمترین فاکتورهای برای آموزش انگلیسی به کودکان ایجاد علاقه و انگیزه در آنهاست. اگر کودکان در سن خیلی پایین با زبان خارجی آشنا شوند، ادامه و تکمیل آموزش در سن بالا برای آنها راحتتر شده و همواره حس خوبی نسبت به آن خواهند داشت. با این حال اگر شما کودکان را مجبور به یادگیری زبان انگلیسی و صحبت کردن با آن کنید یک حس منفی و مقاومتی در آنها ایجاد خواهید کرد که نتیجه مناسبی بهمراه نخواهد داشت. در این مقاله قصد داریم پیشنهاداتی برای ایجاد انگیزه و اشتیاق در کودکان به یادگیری زبان انگلیسی به شما ارائه دهیم.

آزاد گذاشتن کودکان در یادگیری زبان

بعضی از والدین فکر میکنند که برای کمک به کودکان در یادگیری زبان باید در منزل فقط انگلیسی صحبت کنند. این ایده مناسب خواهد بود ولی نباید صحبت به زبان مادری را نیز فراموش کنید. هدف شما ایجاد علاقه و انگیزه در کودکان است پس نباید به آنها فشار بیاورید. همچنین اگر همواره در منزل انگلیسی صحبت کنید ارتباط کودکان با شما سخت خواهد شد. اگر هنگام صحبت با کودک خود متوجه سختی در انتقال مطلب شدید، سریعا به زبان فارسی با او صحبت کنید تا مشکلی در این ارتباط ایجاد نشود زیرا اهمیت آن بیشتر از آموزش انگلیسی به کودکان است. به فرزند خود اجازه دهید که هر زمان خواست به فارسی با شما صحبت کند.

علاقه به یادگیری زبان داشته باشید

بهترین روش برای ایجاد علاقه در کودکان به یادگیری زبان انگلیسی آن است که این انگیزه و هیجان را در والدین خود ببینند. در این امر مبالغه نکنید، همین که کودکان شما را در حال مطالعه روزنامه یا کتاب انگلیسی ببینند تاثیر بسیاری بر آنها خواهد داشت. به موسیقی انگلیسی زیان گوش دهید و فیلم های زبان اصلی تماشا کنید، شما مهمترین الگو برای فرزند خود هستید و هرآنچه انجام میدهید الگوی او خواهد بود.

آموزش زبان به کودکان

عملکرد والدین تاثیر بالایی درآموزش انگلیسی به کودکان دارد

انگلیسی صحبت کنید و فارسی جواب بگیرید

اگر کودکان مجبور باشند که به شما انگلیسی پاسخ دهند ممکن است در مواردی با مشکل مواجه شده و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. این امر در دراز مدت موجب کاهش علاقه به یادگیری زبان انگلیسی در کودک شما خواهد شد. شما میتوانید عبارات و کلمات انگلیسی زیادی را در ارتباط با فرزند خود بکار ببرید ولی او مجبور به پاسخ گویی نباشد:

  1. از دستورات و عبارات ساده انگلیسی استفاده کنید مثل “Let’s go” یا “Put on your shoes”
  2. برای تعریف کردن از کودکان عبارات انگلیسی بکار ببرید مثل “Good job” یا “Well done”
  3. برای اشاره یا جلب توجه مثل “Look at the brown dog” یا “This ice cream is yummy”
  4. سوالاتی از کودک خود بپرسید که با جواب کوتاه یا با اشاره دست قابل پاسخ گویی باشد مثل اینکه بپرسید “Which shirt do you want to wear?” در حالیکه دو لباس را در دست خود گرفته اید.
آموزش انگلیسی به کودکان

استفاده از اشارات در آموزش انگلیسی به کودکان

تمام موارد بالا روش های مناسبی برای ارتباط با فرزند خود به زبان انگلیسی بودند در حالیکه نیازی به پاسخ گویی نباشد. با این کار شما انگیزه لازم در کودکان به یادگیری زبان انگلیسی را ایجاد خواهید کرد.

کودکان را در معرض انگلیسی قرار دهید

با استفاده از فیلم و موسیقی توجه کودکان را به یادگیری زبان انگلیسی جلب کنید. فیلم یا کارتون های مورد علاقه کودک را با زبان اصلی برای او تهیه کنید و اجازه دهید به سلیقه خود تماشا کند. معمولا انسان قبل از شروع صحبت به یک زبان خارجی به یک دوره سکوت نیاز دارد و استفاده از حس شنوایی میتواند این دوره سکوت را کوتاه تر کند.

توجه به نکات مثبت در آموزش انگلیسی به کودکان

یادگیری زبان دوم باید یک تجربه مثبت و ارامش بخش باشد. توجه کنید که کودک شما در یک مسابقه یادگیری زبان قرار ندارد. هرچقدر که با روش های جذاب و آرامش بخش شرایط یادگیری زبان را برای او فراهم کنید نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت. به کودکان فشار بیش از حد نیاورید زیرا ممکن است در مقابل یادگیری زبان مقاوت کنند. موفقیت های آنها را تحسین کنید ولی نه به اندازه ای که تصور کنند مهمترین وظیفه آنها آموزش زبان انگلیسی بوده. اگر میخواهید آموزش زبان به کودکان با پیشرفت سریع و همراهی خود کودک انجام گیرد، نباید اجازه دهید که کاری ترسناک و سخت به نظر برسد. بهتر است که آموزش انگلیسی به کودکان به شکل یک بازی و تفریح باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 10 بهمن 1392برچسب:, :: 22:51 ::  نويسنده : مینا